Usein kysyttyä

Usein kysyttyä

USEIN KYSYTTYÄ

USEIN KYSYTTYÄ

USEIN KYSYTTYÄ

Tassuvahti on lemmikkipalvelu, joka koostuu kokeneista lemmikinhoitajista, jotka ovat kaikki yksilöllisesti haastateltuja ja valikoituja. Tassuvahdeista, eli lemmikinhoitajista, löytyy sekä teksti- että videoesittelyt nettisivuillamme, jotta voit tutustua tassuvahteihin ja valita itsellesi sopivimman hoitajan. Tassuvahdin palveluihin kuuluu ulkoilutus, tuntivahti, vuorokausivahti sekä kotikäynti.
Tarjoamme koirille ulkoilutusta sekä vuorokausivahtia. Ulkoilutuksen kesto voi olla lyhyempi 30min tai pidempi 1h. Kun taas vuorokausivahti on vähintään yhden yön pituinen hoito, joko omistajan tai hoitajan kodissa. Kissoille teemme kotikäyntejä (45min), jolloin hoitaja vierailee kodissanne. Voitte Palvelustamme-sivulta lukea enemmän eri palveluistamme, palveluiden sisällöstä sekä tutustua hintoihimme. Olemme erittäin joustavia kaikkien palveluidemme suhteen. Jos sinulla on muita toiveita, ole yhteydessä niin voimme toivottavasti auttaa!
Hoidamme tällä hetkellä koiria ja kissoja. Jos jyrsijäsi tai muu lemmikkisi tarvitsee hoitoa, ota meihin yhteyttä. Selvitämme mielellämme, löytyykö sopivaa hoitajaa esim. jyrsijällesi tai hevosellesi!
Ehdottomasti! Suosittelemme aina tutustumiskäyntiä ennen hoitoa, jotta hoitaja ja lemmikkisi voivat tutustua rauhassa etukäteen. Tapaamisen aikana voitte myös käydä läpi lemmikin luonteenpiirteet ja muita käytännön asioita. Me tarjoamme aina yhden tutustumiskäynnin hoitajan kanssa.
Tassuvahdeilla on suuri intohimo lemmikkejä kohtaan, sillä kaikkien hoitajien elämässä on aina ollut karvaisia kavereita. Kuitenkaan kaikilla hoitajilla ei ole mahdollisuutta nykyisessä elämäntilanteessa hankkia omia lemmikkejä. Tästä syystä halusimme alun perin perustaa yrityksemme ja keskittyä yksittäisiin lemmikkeihin. Tähän ei esimerkiksi koirapäiväkodit tai -hotellit eivät kykene, koska hoidossa on useampi lemmikki samaan aikaan. Tahdomme antaa kaiken rakkautemme juuri sille lemmikille, joka on meillä hoidossa. Hoitajalla onkin pelkästään yhden asiakkaan koirat samaan aikaan hoidossa kotonansa. Vuorokausivahdin aikana koira saa vapaasti liikkua tassuvahdin luona kuten kotona. Hoitaja ylläpitää lemmikille tuttuja rutiineja sekä mielellään päivittää omistajalle hoidon kulusta. Lemmikin lelut, ruuat, peti ja mahdolliset lääkkeet tulee omistajan huolehtia hoitajalle. Suurin syy miksi kannattaa käyttää Tassuvahtia koirapäiväkotien ja -hotellien sijaan on palvelumme yksilöllisyys sekä kodinomaisuus. Ulkoilutus sekä kotikäynti palvelussamme hoitaja tulee teidän luoksenne eikä lemmikkiänne tällöin tarvitse viedä vieraaseen paikkaan.
Toimimme tällä hetkellä koko Pääkaupunkiseudulla ja Tampereella
Suosittelemme ottamaan meihin yhteyttä niin ajoissa kuin mahdollista. Etenkin jos tarve on pidemmälle vuorokausivahdille tai sesonkiajalle esim. joululle, on hyvä olla ajoissa yhteydessä. Kuitenkin lyhyellä varoitus ajalla voi löytyä vapaana oleva hoitaja. Emme voi kuitenkaan taata, että hoitaja löytyy erittäin lyhyellä varoitusajalla. Nettivarauksia emme hyväksy, jos hoidon alkuun on alle 48 tuntia. Mikäli sinulla on kiireellinen tarve hoitajalle, otathan meihin yhteyttä puhelimitse, WhatsAppin kautta, sähköpostitse tai Facebookissa. Suosittelemme tutustumiskäyntiä ennen hoidon aloittamista, jotta sekä lemmikki että sinä voit tutustua tassuvahtiin ennen hoidon aloittamista. Varaamalla tarpeeksi aikaisin varmistat, että tutustumiskäyntiin on aikaa. Aikaisella varauksella parannat myös mahdollisuuksiasi saada tassuvahdin.
Kyllä, Tassuvahdilla on kattava vakuutusratkaisu nimeltään Tassuvakuutus, johon kuuluu 2 eri vakuutusta. Vahinkovakuutusyhtiö IF:n kautta vastuuvakuutus, joka korvaa hoidon aikana sattuneet vahingot 500 000 € asti, ja Tassuvahdin eläinlääkärivakuutus, joka kattaa eläinlääkärikuluja tietyillä ehdoilla 500€ asti. Lue lisää meidän vakuutuksesta meidän hoitosopimuksesta.
Meillä on 100% takaisinmaksutakuu, jos peruutatte hoidon viimeistään 48 tuntia ennen varauksen alkua. Jos ilmoitatte peruutuksesta alle 48 tuntia ennen hoitoa, hyvitämme takaisin 50% maksusta. Jos peruutus tapahtuu, kun hoidon alkuun on alle 24h, veloitamme koko palvelun hinnan. Peruttaaksesi varauksen, lähetä sähköpostia osoitteeseen info@tassuvahti.fi, jossa on varausnumerosi mukana, niin peruutamme varauksen ja voimme hyvittää sinulle maksun.
Palvelu on kotitalousvähennyskelpoista, kun lemmikin hoitoon liittyy ulkoiluttamisen lisäksi asiakkaan kotona tehtävää hoiva-/hoitotyötä. Koiran ym. lemmikin ulkoiluttaminen, kun se on osa muuta, laajempaa vähennyksen oikeuttavaa työtä (vaikka työ ei sananmukaisesti tapahdukaan verovelvollisen kotona). Voitte lukea lisää kotitalousvähennyksestä verohallinnon sivuilta.
Hoitosopimus tehdään Tassuvahti yrityksen kanssa ja hoitaja saa siitä toimeksiannon. Nettivarauksen yhteydessä hoitosopimus hyväksytään ja hoito maksetaan kortilla. Tällöin hoitosopimus on sitova ja hoidon vakuutus aktivoituu. Laskulla maksaessa teemme elektronisen hoitosopimuksen, johon lähetämme sähköpostitse linkin. Hoitosopimus tai nettivaraus tulee olla tehtynä ennen hoidon alkua. Asiakaspalvelumme ohjeistaa teitä tarkemmin hoitosopimuksen tekemisessä.
Ehdottomasti. Jos tarvitset säännöllisesti, esim. joka maanantai, tiistai ja keskiviikko ulkoilutusapua, voimme tehdä toistaiseksi jatkuvan sopimuksen. Tällöin tassuvahti tulee aina etukäteen sovittuun aikaan ulkoiluttamaan koiraasi. Sopimuksen voi purkaa milloin tahansa. Satunnaisella toistaiseksi jatkuvalla sopimuksella voit ilmoittaa hoitajalle (esim. tekstiviestitse tai soittamalla) milloin tarve ulkoilutukselle olisi. Tällöin hoitaja tarkastaa sopivatko päivät ja ilmoittaa teille. Jos Tassuvahti estyy esim. sairastuu tai on jo varattuna, selvitämme halutessanne toisen tassuvahdin sijaiseksi. Asiakaspalvelulle tulee joko hoitajan tai omistajan puolesta ilmoittaa milloin tarve toiselle Tassuvahdille olisi. Molemmista sopimustyypeistä lähetämme kuukauden viimeisenä päivänä laskun kyseisen kuukauden aikana suoritetuista hoidoista.
Tassuvahdille voi luovuttaa avaimen esim. tutustumiskäynnin yhteydessä. Hoitajan kanssa voi myös sopia avainten haun lähemmäksi hoitoa tai avaimen noutamisesta toisesta paikasta. Avaimen luovutus sovitaan pääsääntöisesti hoitajan kanssa tapauskohtaisesti. Avainten luovuttaminen on kuitenkin aina sinun ja hoitajan välinen asia.
Meille Tassuvahdilla on ollut erittäin tärkeää, että kaikki hoitajat uskovat positiiviseen ja palkitsevaan hoito- ja koulutusfilosofiaan. Tämän takia meillä on intensiivinen ja perinteinen rekrytointi- ja työnhakuprosessi, joka koostuu useasta vaiheesta, mm verkkotesteistä ja työhaastatteluista. Tahdomme myös löytää luotettavimmat hoitajat, jotka aidosti välittävät lemmikeistä ja heidän hyvinvoinnistansa. Suurin osa meidän hoitajista ovat opiskelijoita (mm eläinlääkäri-,eläintenhoitaja- ja koirankouluttajaopiskelijoita), ja jokainen on täysikäinen. Voit lukea tassuvahtiemme omista kokemuksista Tassuvahdit-sivulta.
Käyttäjätilin luominen ei ole pakollista, mutta se voi helpottaa varauksen kulkua, jos tarvitset tassuvahtia usein. Luomalla käyttäjätilin sinun ei tarvitse joka kerta täyttää tarvittavia tietoja varauksen yhteydessä, sillä kaikki kentät täyttyvät automaattisesti ollessasi sisään kirjautunut. Voit luoda käyttäjätilin tassuvahtien varaussivustolla ja klikkaamalla kalenterijärjestelmän oikeassa yläreunassa ”Kirjaudu sisään".
Hyväksymme tällä hetkellä varausjärjestelmämme kautta pelkästään korttimaksun (Visa, MasterCard ja American Express). Halutessanne voimme myös sopia muista maksutavoista kuten laskusta. Olkaa siinä tapauksessa yhteydessä asiakaspalveluumme.
Voit tarkistaa avoimet paikkamme tästä linkistä.
Saatuamme nettivarauksen tai hoitopyynnön kysymme omistajalta mahdolliset puuttuvat yksityiskohdat hoitoon liittyen. Tämän jälkeen selvitämme vapaana olevista hoitajista sopivimman. Kun hoitaja on löytynyt, asiakaspalvelumme tai hoitaja on omistajaan yhteydessä. Jos ehdotettu hoitaja sopii, hoitajan kanssa sovitaan tutustumiskäynti. Viimeisenä ennen hoidon alkua tehdään yrityksen kanssa hoitosopimus, jollei nettivarausta ole tehty. Jos vapaata hoitajaa ei löydy, ilmoitetaan siitä myös omistajalle.
Käsittelemme kaikki hoitopyynnöt niin pikaisesti kuin mahdollista. Huomioithan että nettivarauksia ja hoitopyyntöjä käsitellään vain asiakaspalvelun ollessa avoinna (ark. klo 9-16). Käsittelyaika vaihtelee hoidon tarpeesta ja sijainnista riippuen. Hoitaja saattaa löytyä samana päivänä, kun nettivaraus tai hoitopyyntö on saapunut. Jos kyseessä on isompi hoitotarve, esimerkiksi 3 ulkoilutusta päivässä 2 viikon ajan niin hoitosuunnitelman luomiseen menee useampi päivä.
Pyrimme aina saamaan lemmikillesi jo ennestään tutun Tassuvahdin ja etenkin jatkuviin ulkoilutuksiin selvitämme vakio Tassuvahdin lemmikillesi. Mitä säännöllisempi tarve on, sitä paremmin pystymme taata tutun hoitajan lemmikillesi. Suosittelemme myös olemaan ajoissa yhteydessä hoidon tarpeesta, jolloin tuttu hoitaja on todennäköisimmin vielä vapaana.