Vanliga frågor

VANLIGA FRÅGOR

VANLIGA FRÅGOR

VANLIGA FRÅGOR
För hundar erbjuder vi rastning, timpass och dygnspass. Rastning kostar för 1 hund 19 €, timpass 19 € / börjande timme och dygnspass kostar 65 € / dygn för en hund. Från den här länken hittar du mer detaljerad beskrivning på våra tjänster och priser.
För katter erbjuder vi hembesök, som kostar 19 €. Hembesök är vi villiga att erbjuda åt också gnagare såsom marsvin, kaniner eller hamstrar.
Vi är väldigt flexibla med våra tjänster, om du har specialbehov eller önskemål, var gärna i kontakt med oss så försöker vi ordna en skötsel enligt ditt behov!
Alla våra skötare är djurkära, och det har alltid funnits husdjur i våra omgivningar, men alla har inte möjligheter att skaffa ett husdjur. Detta är en av orsakerna varför vi grundade Tassuvahti, och vill fokusera på enskilda husdjur, vilket till exempel hunddaghem och -hotell inte är kapabla av, då de har flera hundar och skötas på en gång. Vi vill spendera kvalitétstid med just det husdjur som vi sköter om. Skötaren har aldrig andra husdjur än de från samma hushåll och skötas samtidigt.
Om du använder vårt dygnspass-tjänst, så får din hund fritt vistas hos skötaren, såsom hemma. Egna leksaker, mat och bädd får förstås ta med.
En annan orsak varför det lönar sig att använda Tassuvahti istället för hunddaghem, är eftersom ni sparar också ansträngning. Ni kan utnyttja vår rastningstjänst, som hindrar er från att hamna transportera er hund till ett daghem före arbetsdagen. Då kommer vi under dagen och rastar er hund, under överenskommen tid och plats!
Bokningen ska helst vara hos oss så pass tidigt som möjligt, men vi accepterar även bokningar med kort varseltid, till och med samma dag ifall det finns lediga skötare. Vi kan inte garantera att det finns lediga skötare på kort varseltid.
Vi accepterar inte online-bokningar under 48 timmar innan skötselns början. Ifall du har behov för en skötare på kort varsentid, vänligen kontakta oss per telefon, WhatsApp- eller textmeddelande, e-post eller Facebook.
Vi rekommenderar att ni träffas med en skötare förrän hen utför en tjänst åt er, så att ni och ert husdjur kan lära er känna skötaren bättre. Genom att boka tillräckligt tidigt säkerställer ni alltså att det finns tid för ett sådant möte.
För att avboka en tjänst, meddela oss till info@tassuvahti.fi, så ersätter vi betalningen. Ni kan även ringa oss eller skicka textmeddelande till +358 405 838 505.
Vi har en 100% återbetalnings policy, ifall ni inte sedan heller behöver skötselhjälp och avbokar 12 timmar innan tjänsten påbörjas. Ifall ni avbokar under 12 timmar innan tjänsten ska utföras, behåller vi 50% av bokningsavgiften. Ifall avbokningen sker under en timme innan skötseln påbörjas, behåller vi hela summan som betalats.
Absolut. Om du behöver hjälp regelbundet, t.ex. varje måndag och tisdag, kan vi göra ett kontrakt som är i kraft tillsvidare. Då kommer en skötare på överenskommen tid och rastar din hund. Kontraktet kan avbokas när som helst.
Om behovet är oregelbundet, men ofta, kan vi göra ett kontrakt som är tillsvidare i kraft där du som kund kan kontakta skötaren direkt om rastningsbehov (t.ex. per telefon), och skötaren kommer och rastar ifall det passar henne. Om rastningsbehovet inte passar din skötare, t.ex. om hon har blivit sjuk eller har något annat oöverkomligt hinder, kan vi fråga en annan skötare om hon kan rasta er hund, ifall ni så vill. Vi frågar alltid kunden före vi gör några ändringar.
För båda kontrakttypen skickar vi alltid räkning på sista dagen av månaden, där alla skötslar har blivit ihopsamlade.